Stavby v souvislostech
7.A se zúčastnila přednášky,, Stavby v souvislostech – rozvojová pomoc a technické znalosti,,.
Žáci se dozvěděli, jaký je rozdíl mezi humanitární a rozvojovou pomocí, kdo má vyšší index lidského rozvoje, zda USA, a nebo Česká republika, jak postavit kvalitní stavbu, v různých klimatických a kulturních podmínkách, která využívá místní zdroje.
Cílem přednášek je zvýšení povědomí žáků o důležitosti technických oborů při realizaci mezinárodních humanitárních a rozvojových projektů a jejich motivace do zapojení. Získají přehled o cílech udržitelného rozvoje vydaných OSN a o situaci v různých částech světa. Cílem je také, aby si žáci uvědomili a pochopili rozmanitost různých kultur a sociálních prostředí a rozvíjeli svůj lidský potenciál, vnímali dopady globalizačních procesů a hledali konstruktivní přístup v rámci rozvojové a humanitární pomoci.
Přednášku Stavby v souvislostech lze zahrnout do vzdělávacích oblastí v rámci RVP Člověk a příroda, Geografie, Člověk a společnost a Občanský a společenskovědní základ. Může být i součástí průřezových témat Environmentální a Multikulturní výchova a v neposlední řadě Výchova k myšlení v evropských a globálních souvislostech.
Přednášejícím byl pan Ing. Tilinger PhD., který vyučuje na Fakultě stavební na ČVUT a v minulosti navrhl, zrealizoval a zajistil provoz nízkoenergetické školy v Himálaji, v Kargyaku.